Laksevåg bibliotek er nominert til Årets bibliotek 2021

Hurra! Bursdagsfesten til Laksevåg bibliotek måtte dessverre avlyses i år, men nylig fikk vi vite at biblioteket er en av fire nominerte til det som omtales som Norges gjeveste bibliotekpris, nemlig Årets bibliotek!

Christine Sandtorv-konsert i samarbeid med Bonusbarn: Laksevåg. Laksevågs største arrangement hittil med 60 i publikum. Foto: Adele Lærum Duus.

Jurybegrunnelsen for Laksevåg bibliotek:

"Laksevåg bibliotek ble lagt ned i 2004, men åpnet igjen i 2020. Arbeidet med det nye biblioteket har i stor grad vært basert på samarbeid mellom biblioteket, organiasjoner og innbyggere i bydelen. Utviklingen av biblioteket har tatt utgangspunkt i innbyggerne og bydelen sine behov. De har klart å lage et felles møtested som har bærekraft i sentrum. Store deler av biblioteket er bygget av gjenbruksmateriale fra bibliotekets nærområde"

Se presentasjon av alle de fire nominerte bibliotekene på nettsiden til Norsk bibliotekforening.

Vinneren blir offentliggjort og prisen delt ut i et strømmet arrangement 12. januar 2022.

Glade ansatte på Laksevåg bibliotek når de får høre om nominasjonen!
Foto: Merete Greve Løberg.