Vi søker ungdomsansatte

Er du mellom 16 og 20 år og ønsker en spennende deltidsjobb? Vi søker deg som vil skape Bergens beste bibliotek sammen med oss!

Stillingstype:
6. stillinger. Engasjement fra midten av oktober 2024 - ut desember 2024

Frist: 18. september

Er du interessert i å lage gode kulturtilbud til ungdom? Vil du være med på å gjøre biblioteket til et bedre sted å være for unge? Har du tanker om hva biblioteket bør tilby?

Vi søker ungdomsansatte til Barnas Biblab på Sletten, Laksevåg bibliotek, Loddefjord bibliotek og Ny-Krohnborg fellesbibliotek. Bydelsbibliotekene er åpne møteplasser for barn og ungdom, hovedsakelig mellom 6 og 16 år, hvor man kan drive med lesing, lekser, kunst, håndverk, gaming og matlaging, eller bare slappe av sammen med andre.

Vi søker deg som brenner for å lage kulturarrangement, som ønsker å dele sin kunnskap og som vil skape en plass der barn og unge skal få være med å bestemme! Som ansatt vil du lære om arrangementsvirksomhet og relasjonsbygging, og etter endt arbeidsperioden vil du få en attest du kan sette på CVen din.

I stillingen vil du jobbe tett med en prosjektgruppe fra biblioteket og med andre ungdommer. Stillingene er midlertidige, med oppstart i midten av oktober 2024, og varer ut desember 2024.

Høres dette ut som noe for deg? Send oss en søknad hvor du forteller litt om deg selv og hva du driver med, og hvorfor du tror denne stillingen passer for deg.

Arbeidsoppgaver

• Bidra til å utvikle bibliotektilbudet for ungdommer i bydelene
  • Bidra til å la ungdom bli hørt i biblioteket
  • Planlegge og gjennomføre kulturaktiviteter og arrangementer innen f.eks. musikk, film, gaming, billedkunst, håndverk eller matlaging
  • Bidra til å skape en åpen og inkluderende møteplass for alle
  • Samarbeide med prosjektlederne og andre kollegaer
  • Bidra i planlegging og innkjøp av matvarer, utstyr og materialer til aktiviteter

Kvalifikasjoner

• Interesse for og erfaring med for eksempel musikk, film, kunst, håndverk, matlaging og / eller gaming
  • Erfaring med samarbeid
  • Erfaring med planlegging og gjennomføring arrangementer er en fordel

Personlige egenskaper

Vi søker deg som...

• Ønsker å skape et godt fellesskap
  • Trives med å jobbe sammen med andre mennesker
  • Kan både lytte til andre og gi uttrykk for dine egne synspunkt
  • Er tolerant og respektfull overfor andre mennesker, også de som er annerledes enn deg selv
  • Kommuniserer lett med andre
  • Har god evne til å planlegge og fullføre oppgaver
  • Er åpen, kreativ, initiativrik og løsningsorientert

Personlig egnethet vil bli vektlagt, og kjennskap til områdene er en fordel.

Vi tilbyr

• 8 % midlertidig stilling med muligheter for mer
  • En mulighet for å være med å skape byens beste kulturtilbud for ungdom
  • Opplæring og støtte i arbeidet
  • Arbeidserfaring og attest
  • Dyktige og engasjerte kollegaer
  • Utfordrende, spennende og meningsfulle arbeidsoppgaver
  • Lønn etter kommunens lønnstabell
  • Noe arbeid i helg må påregnes, samt ekstra arbeid i tilknytning til opplæring m.m.