av Ingrid Stensnes sist endret 2024-04-05T12:12:55+02:00
  • Lær å trekke om møbler
  • 2024-04-13T10:30:00+02:00
  • 2024-04-14T15:30:00+02:00
  • Har du et møbel som du kunne tenke deg å trekke om? Redd et møbel i stedet for å kaste det! Meld deg på kurs, og lær grunnleggende teknikker innen møbeltapetsering. Her vil du bli veiledet og inspirert til å trekke om dine egne møbler.
Lørdag 13. april 10:30
Hovedbiblioteket, Bærekraftslaben i underetasjen

Ingrid Stensnes

Tid: Merk at kurset går over 2 dager
Lørdag 13.4: 10:30 - 15:30
Søndag 14.4: 12:30 -15:30

Nedre aldersgrense for å delta er 15 år.

KLIKK HER FOR Å MELDE DEG PÅ

Alle deltakere tar med sitt eget møbel, verktøy og tekstil. Andre materialer som skulle trenges for å
reparere møbelet må også medbringes. Her må man rett og slett vurdere møbelet - hva består
møbelet av? Hva må byttes ut? Hva må anskaffes av nytt materiale? Kan jeg kjøpe noe brukt?

Studer møbelet og finn ut av hva du trenger, og hva som kan bestå. Noen ganger må man åpne
opp møbelet for å funne ut hvordan møbelet er bygget opp.

LAST NED BROSJYRE HER: TIPS OM MATERIALER, VERKTØY OG HVOR DU FÅR TAK I DE ULIKE TINGENE

Hva trenger du for å trekke om et møbel - en liten oversikt (pdf)

Se vedlagt brosjyre for oversikt over mest vanlige verktøy og materialer + tips til hvor man får kjøpt disse.

Biblioteket har noe av dette utstyret (stiftepistol, tekstilsaks, tang, skrujern, målbånd, linjal, sprettekniv, kritt) men i begrenset mengde så det er fint om du har mulighet til å ta med eget utstyr.

Trenger du hjelp til å vite hva du trenger? Når du har meldt deg på kurset vil du få mulighet til å sende kursholder en mail m/bilde for å høre hva du trenger.

Lær å trekke om møbler

• Lørdag 13. april
  • Hovedbiblioteket, Bærekraftslaben i underetasjen

Tid: Merk at kurset går over 2 dager
Lørdag 13.4: 10:30 - 15:30
Søndag 14.4: 12:30 -15:30

Nedre aldersgrense for å delta er 15 år.

KLIKK HER FOR Å MELDE DEG PÅ

opp møbelet for å funne ut hvordan møbelet er bygget opp.

Hva trenger du for å trekke om et møbel - en liten oversikt (pdf)