Vant ikke «Årets bibliotek», men like blid

Laksevåg bibliotek er stolte over å ha blitt nominert til prisen for årets bibliotek 2021. Den gjeve prisen, som årlig deles ut av Norsk Bibliotekforening, gikk denne gangen til Østsiden bibliotek i Fredrikstad. Vi gratulerer!!

Foto: Camilla Grindheim Larsen.

Et år har gått

Torsdag 17. desember 2020 åpnet det moderne nye biblioteket i Damsgårdsallmenningen 1. Grunnet smittevernhensyn ble det en litt nedskalert åpning, med en mindre gruppe inviterte på plass. Men heldigvis tok det ikke lang tid før biblioteket kunne åpne seg opp for lokalbefolkningen på Laksevåg.

Og nå, et år senere, må virkelig biblioteket kunne kalles en suksess. Selv under et krevende år med en pågående pandemi, har det vært mulig å gi et godt bibliotektilbud for både store og små gjester.

Følg Laksevåg bibliotek videre

Den innvendige kranen på Laksevåg bibliotek er populær hengeplass både for gjester og ansatte.