av Kjersti Hatland sist endret 2022-08-03T12:17:22+02:00
Reidar Langkjær intervjues av Nadina Bouhlou. Hun er siviløkonom og journalist. De siste årene har hun jobbet som researcher i Trygdekontoret på NRK1.

Hva skjedde egentlig - og hvorfor? Hvem snakker man med? Hvordan leser man blodspor? Hva er et godt bevis? Hvilke spørsmål stiller man i avhør? Hvem er utilregnelig? Hvor begynner man på et åsted? Hva kan en død kropp fortelle? Hvordan forhandler man med en gisseltaker? Og hva foregår på det mørke nettet? Det er noen av spørsmålene vi stiller, når vi inviterer folk som på ulikt vis er med på å løse kriminalsaker til å snakke om om jobben sin.

Reidar Langkjær er pensjonert kriminaltekniker og har vært åstedsleder på flere drapssaker på Vestlandet. Han ledet arbeidet i parkeringshuset etter Citypark-drapet, var involvert i etterforskningen av Dung Tran Larsen-forsvinningen og var åstedsleder under etterforskningen av drapet på Rebecca Rist, som ble funnet død bak en Trafokiosk i Åsane i 2007. Den siste saken han jobbet med var drapet på Monika Sviglinskaja.