av Kjersti Hatland sist endret 2022-08-03T12:25:12+02:00

The Smiths, The Fall, Oasis, The Stones Roses, Buzzcooks, Joy Divison, New Order og lista går videre. Manchester har en ellevill produksjon av bemerkelsesverdige band på samvittigheten. Denne samtalen handler om Manchester som legendarisk musikkby, romantiseringen, klasseproblematikken og de store musikalske ringvirkninger til vårt eget Bergen.

Med oss har vi Bernt Erik Pedersen. Musikkjournalist i Dagsavisen. Torjus Raknes fra Hjerteslag og Vestindien, samt Total agenda booking. Ordstyrer: Charlotte Myrbråten.

I anledning Bergenfest slo Bergen Offentlige Bibliotek og Bymuseene i Bergen seg sammen med festivalen for å gi deg eksklusive samtaler om litteratur og musikk i selveste Rosenkrantztårnet. Denne podcasten er en del av den arrangementsrekken.