Verden finnes ikke på kartet: Poesi fra hele verden

av Synne Ulltang — sist endret 2023-04-19T14:08:37+02:00
Reis til 25 land gjennom poesien.
Pedro Carmona-Alvarez; Gunnar Wærness (red.)

Verden finnes ikke på kartet: Poesi fra hele verden

Forlaget Oktober, 2010

I forordet til denne diktantologien skriv redaktørane Pedro Carmona-Alvarez og Gunnar Wærness:

Vi har erfart at poesien nærmest utgjør et eget land, at den snakker på tvers av landegrenser og kulturer og langt på vei oppleves som homogen i den forstand at poetene føler et slektskap med hverandre, uavhengig av hvor de er fra og hva de skriver om. (xii)

Redaktørane fekk i oppgåve av forlaget å lage ei bok med dikt frå heile verda. Denne har dei løyst ved å leite fram og omsette til norsk poetar som for mange vil vere ukjente. Av dei 25 landa som er representerte finst der dikt frå mellom anna Sør-Korea, Colombia og Syria. Kvar poet er presentert med ein kort introduksjon og eit knippe dikt. Samlinga er difor ypperleg til å oppdage nye litterære stemmer.

Under arbeidet med denne antologien oppdaget vi at verden, den verden poetene skaper, ikke fantes på de kartene vi hadde til rådighet. Poesiens verden er både større og mindre, mer provinsiell og mer kosmopolitisk enn kartografenes verden. Poeter snakker med hverandre på tvers av språklige, kulturelle og historiske grenser. Og på tvers av tiden. (xiii)

Ved å dykke ned i desse dikta kan du reise langt på kort tid. I tillegg blir du kanskje litt gladare. Forsking viser visstnok at ein er meir nøgd når ein planlegg ei reise, enn når ein faktisk har dratt av garde. Då kan kanskje det å reise i poesien vere eit godt alternativ for å auke lykkekjensla i kvardagen.