av Helene Sahlsten-Jensen sist endret 2022-09-16T10:38:27+02:00
Vi nærmer oss halvveis gjennom 2016, så la oss se på spillene som har kommet til biblioteket i år!

Helene_64

Helene: Lever for rollespill og åpne verdener. "Er der magi? Jeg liker magi."

Plants vs Zombies: GW2 (PS4)

Oppfølgeren er endelig her! Kampen mellom plantene og zombiene fortsetter. Den merkelige og uhyre morsomme "third-person shooter" spillserien fortsetter med sin store suksess, og tar et steg videre. Med seks nye planter, nye zombie klasser. Nå kan man spille en "tower defends mode", hvor du må forsvare plantenes hage eller zombienes gravplass fra den andre. De som har spilt det første spillet vil kjenne seg igjen, og få litt ekstra bonuser.Nye spillere vil få en knall morsom opplevelse!

(Spillet må være koblet til internett)

PvZ GW2

Lego Marvel Avengers (PS4, PS3 og XBOX360)

Med fokus på alt Avengers, fra tegneseriebøkene til filmene, møter vi over 200 karakterer som kan spilles! Det er karakterer som aldri har blitt sett i spillform før, og de som tidligere har blitt introdusert. Formen på spillet er den gode gamle Lego-stilen, men med sine egne små forskjeller som gjøre dette spillet til sitt eget spill.

Lego Marvel Av.

The ABC murders: Agatha Christie (PS4)

Vil du gå i fotsporene til Hercule Poirot? Hva med å være Hercule Poirot i stedet? Det kan du når du spiller The ABC murders. Basert på Agatha Christies bok, er det nå din oppgave åløse mordmysteriene.

ABC murders

Tom Clancy's The Division (PS4)

Tom Clancy sine historier og univers lever i beste velstående. Nå kan du dra til New York med det nyeste spillet, The Division. Det er en "third-person shooter" og en type RPG som tar deg med på etterspillet av et biologisk angrep på byen. Skaperne har klart å lage en imponerende og dyster setting, som virker skummelt realistisk, men det gjør spillet bare mer fristende å spille.

The Division

Assassin's Creed: Chronicles (PS4)

I et univers som det folka bak Assassin's Creed har skapt, må det jo finnes fortelling om snikmorderne rundt omkring i verden. Det gjør det så absolutt. I Chronicles har teamet i Ubisoft skapt tre snikmordere fra tre forskjellige land, og laget et godt og annerledes Assassin's Creed-spill. Det er et såkalt “2,5D” spill med en fantastisk "malt" bakgrunn. Spillet tar deg med til 1500-tallets Kina, 1800-tallets India og 1900-tallets Russland.

AC Chronicles

Street fighter V (PS4)

Hvem liker vel ikke et godt "fighting game"? Det finnes mange spill som prøver å etterligne og overgå de originale Street Fighter og Mortal Kombat-spillene, men ingen klarer helt å gjøre det. I Street fighter V er de gode gamle karakterene tilbake, og spillet introduserer også ett par nye. Historien (ja, disse spillene har historier) går bakover i tid, og forteller hva som skjedde mellom Steet Fighter III og Street Fighter IV.
SF V

Trackmania Turbo (PS4)

Lei vanlige bilspill som er for realistiske? Ikke noe problem! I dette kan du dra til en fornøyelsespark og kjøre på berg-og dalbaner. Om du er så heldig at du har VR-briller, kan du koble den til spillet. Personlig er jeg likevel litt usikker på om jeg har lyst til å bli så svimmel.

Trackmania Turbo

Resident Evil: Origin collection (PS4)

Det er virkelig tidsalderen for remastring og samleversjoner av spill. Nå kan du spille de gode, gamle Resident Evil-spillene igjen, eller blir kjent med universet for første gang i denne origins-samlingen!

Resident Evil: Origin collection

Vi er ikke ferdig enda! Det er en bonus runde:spill som er bestilt, som du kan sette deg på venteliste til!

Far Cry: Primal

Har du noen gang lurt på hvordan det ville vært å være et urmenneske? Ingen grunn til å lure lenger! I Far Cry: Primal går vi tilbake i tid til da vi levde blant mammuter og sabeltanntigre. Ta kontrollen over karakteren Takkar, og bli lederen av din egen stamme!

For første gang vil et Far Cry spill ikke bruke det tradisjonelle oppsettet med våpen og kjøretøy gameplay. Men du kan temme dyr til slåss med deg, så det er jo ganske kult.

FC Primal

Uncharted: The Nathan Drake Collection

Uncharted 4, og det siste spillet som skal ha Nathan Drake som hovedkarakter, er rett rundt hjørnet. Så hva er vel bedre enn å spille de tre andre spillene mens du venter? The Nathan Drake Collection inneholder de tre første spillene i hovedserien om Nathan Drake. Gjenopplev historien om Nathan, eller oppdag det for første gang med dette spillet!

Uncharted