av Camilla Grindheim Larsen sist endret 2024-03-15T13:02:59+02:00
Offisiell åpning av Klimafestivalen junior med Barnas klimaspørretime! Tøffe barn fra Klimaklubben gikk på scenen og leste opp innsendte spørsmål om klima.
Til å svare på barnas spørsmål hadde vi med oss Norges klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen, byråd for byutvikling Christine Kahrs, direktør i klimaetaten Stina Oseland og Miriam Tvinnereim fra Natur og ungdom. Mange gode spørsmål ble stilt! Og forhåpentligvis sitter elevene fra publikum igjen med kunnskap og optimisme knyttet til det å løse klimautfordringene. Ordfører i Bergen kommune, Marit Warncke, åpnet Klimafestivalen junior med noen velvalgte ord omkring klima og miljø, og hvordan voksne må ta ansvar for barnas klimafremtid.

Klimaspørretimen ble filmet og opptak vil deles i etterkant slik at flere kan få det med seg.

Klimafestivalen junior er et samarbeid mellom biblioteket og Varmere Våtere Villere.
Festivalen er realisert med støtte fra Nasjonalbiblioteket.