av Camilla Grindheim Larsen sist endret 2023-09-19T09:54:15+02:00
Det er lansert en ny tjeneste, Finn Bærekraftsforskning, som gjør det lettere for alle som kan ha interesse av det å finne og lese norsk forskning knyttet til FNs bærekraftsmål.

Bak tjenesten står bibliotekene ved Universitetet i Bergen, Universitetet i Stavanger og Høgskulen på Vestlandet.

På nettsiden baerekraftsforskning.no kan du søke på begreper brukt i titler, eller bla gjennom lister med publikasjoner per bærekraftsmål (og delmål). Mye av forskningen er publisert åpent, og det betyr at du kan klikke deg rett til publikasjonene og lese dem. Tjenesten dekker forskning fra norske institusjoner fra og med 2015.

Finn Bærekraftsforskning er et resultat av prosjektet Bærekraftsforskning for alle, finansiert av Nasjonalbiblioteket (2021-2023).