av Ine Lavik sist endret 2024-06-05T09:10:08+02:00
Norsk tale, Norsk tekst
Spillefilm, 2019, 1t 28min
Auditoriet

Den lille foreldreløse seilerfuglen Mio er adoptert av et måkepar, og sliter for å bli akseptert i måkekolonien. Når han møter andre seilere, befinner han seg plutselig mellom to verdener og må bestemme seg for hvor han egentlig hører hjemme.
Mio - Eventyr i middelhavet er en moderne fabel om hvordan fremmede lever sammen i et priviligert samfunn. Hvordan mottar vi fremmede og mennesker som er forskjellig fra oss selv i vårt samfunn? Fordommer støtter gapet mellom fattige og rike, mellom lokal-befolkningen og fremmede.

Barnekino: Mio: Eventyr i Middelhavet

Gratis barnekino i Auditoriet