av EON sist endret 2024-04-15T16:03:03+02:00
En Nordnesrepublikaner ser tilbake med fremtidsblikk. Ved Memoar.
Tirsdag 23. april 18:00
Hovedbiblioteket, Auditoriet

Kontakt

Gjennom en intens, «aktivistisk» periode fra slutten av 70-tallet og frem til årtusenskiftet ble bydelen Nordnes snudd fra sterk forvitring sosialt og fysisk, til en sentrumsbydel med styrket egenidentitet og solide, urbane kvaliteter. Ola B. Siverts hadde en sentral rolle i de mange, ulike utviklingsprosessene som førte frem til det som gjerne kalles «Nordnesrepublikken». Prosesser som også bidro til at han selv ble en profesjonelle by- og samfunnsplanlegger med stort engasjement på mange fronter også utenfor bydelsgrensene.

Samtalen 23.04 vil gi innblikk i et snart 70-årig livsløp med stort mangfold. Ved Memoar.

Bergensminne: Om Nordnesrepublikken og Ola B. Siverts

En Nordnesrepublikaner ser tilbake med fremtidsblikk. Ved Memoar.

• Tirsdag 23. april
  • Hovedbiblioteket, Auditoriet