av Hanne Sæverås sist endret 2024-02-03T13:28:11+02:00
  • Bøkenes kretsløp: hvordan skaper vi bokbyen Bergen? Kortfilm og panelsamtale
  • 2024-01-11T19:00:00+01:00
  • 2024-01-11T21:00:00+01:00
  • Bøkenes kretsløp er en minidokumentar som utforsker Bergen som bokby, og bokens reise fra skriving til bibliotek, med innslag fra Skrivekunstakademiet, forlaget Kinakaal, og forfatterintervju. Vi inviterer til visning av kortfilmen, og panelsamtale med Sivert Nesbø, Eira Søyseth, Ben Yu og Inga Moen Danielsen om hvordan vi skaper og bevarer bokbyen Bergen.
Torsdag 11. januar 19:00
Hovedbiblioteket, Auditoriet

Hvor og hvordan kan man engasjere seg i lokal litteratur i dag? Hvordan sikrer vi bokbyen Bergen i fremtiden? Vi viser kortfilmen "Bøkenes kretsløp" der vi følger litteraturformidler Marie Amdam på sporet av bøker i byen. Etterpå blir det panelsamtale med Sivert Nesbø, forfatter og akademileder ved Skrivekunstakademiet, Inga Moen Danielsen, daglig leder ved Tekstallmenningen, poet Eira Søyseth, og Ben Yu ved Northing og Kinakaal forlag.

Bøkenes kretsløp: hvordan skaper vi bokbyen Bergen? Kortfilm og panelsamtale

• Torsdag 11. januar