av Nettredaktør sist endret 2024-03-04T12:29:42+02:00
Bybonden kommer til Landås bibliotek for å lære mellomtrinnsslever om dyrking av mat, bærekraft og hva vi selv kan gjøre for å hjelpe miljøet.
Torsdag 14. mars 09:30
Landås bibliotek

PÅMELDING HER

Verkstedet starter med en prat om hvorfor og hvordan man kan dyrke mat der vi bor og/eller i skolehagen.
Elevene får plante spiselige vekster, som de kan ta med tilbake til skolen. Deltagerne må
 derfor ta med egne små beholdere i plast (yoghurtbegre, skolemelkkartonger eller lignende), i tillegg til en stor melkekartong pr. elev. Bybonden stiller med alt annet som trengs. Elevene får med seg plantene tilbake på skolen for å plante ut i skolehage, pallekarm eller hjemme når de har begynt å spire.

På Landås bibliotek fra kl. 09.30-11.00.
For mellomtrinnselever.
20 plasser.

Bærekraftsmål 3: God helse og livskvalitet
Sikre god helse og fremme livskvalitet for alle, uansett alder.

Bærekraftsmål 12: Ansvarlig forbruk og produksjon
Sikre bærekraftig forbruks- og produksjonsmønstre.

Kompetansemål etter 7. trinn:
- Utforske og presentere ei global utfordring ved berekraftig utvikling og kva for konsekvensar ho kan ha, og utvikle forslag til korleis ein kan vere med på å motverke utfordringa og korleis samarbeid mellom land kan bidra
- Gjøre rede for betydningen av biologisk mangfold og gjennomføre tiltak for å bevare det biologiske mangfoldet i nærmiljøet
- Utnytte matvarer og rester fra matlaging og reflektere over eget matforbruk

Dette
arrangementet er en del av Klimafestivalen junior. Se hele programmet her.
Klimafestivalen junior er støttet av Nasjonalbiblioteket.

Dyrkeverksted med Bybonden

• Torsdag 14. mars
  • Landås bibliotek

PÅMELDING HER

På Landås bibliotek fra kl. 09.30-11.00.
For mellomtrinnselever.
20 plasser.

Bærekraftsmål 3: God helse og livskvalitet
Sikre god helse og fremme livskvalitet for alle, uansett alder.

Bærekraftsmål 12: Ansvarlig forbruk og produksjon
Sikre bærekraftig forbruks- og produksjonsmønstre.

Kompetansemål etter 7. trinn:
- Utnytte matvarer og rester fra matlaging og reflektere over eget matforbruk

Dette
arrangementet er en del av Klimafestivalen junior. Se hele programmet her.
Klimafestivalen junior er støttet av Nasjonalbiblioteket.