av Ingrid Stensnes sist endret 2024-04-25T09:17:50+02:00
Velkommen til inspirasjonsforedrag og samtale om dyrking i fellesskap, der du bor.
Mandag 6. mai 18:00
Hovedbiblioteket, Amalies Hage

Ingrid Stensnes

Mange borettslag, sameier og nabolag har store fellesarealer med plen, grus eller kratt, som ikke uten videre inviterer til opphold eller aktivitet. Hvordan kan vi gjøre disse ubrukte områdene om til et areal som virker mer inviterende og samlende på nabolaget? Kan litt av plenen eller villnisset ved blokken eller rekkehuset bli til en felles frukthage, potetåker eller et område med dyrkekasser? Hvordan går man fram hvis man vil dyrke på et fellesområde, og hvordan får man med naboene?

Bybonde Kristin Hermansen, daglig leder i Bærekraftige liv Norge Ingrid Solstrand og deltakere fra erfarne samdyrkeborettslag deler sine beste tips for hvordan man kan dyrke matvekster på fellesarealer.

Arrangementet er et samarbeid mellom Bergen Offentlige Bibliotek, Bybonden og Bærekraftig liv.

Arrangementet er fra kl 18-19

Dyrking i fellesskap - der du bor – hvordan få det til?

• Mandag 6. mai
  • Hovedbiblioteket, Amalies Hage