av Charlotte Myrbråten sist endret 2024-09-04T14:17:00+02:00
Kristjánsson husker ikke hvor gammel han var da han skjønte han ville få problemer med alkohol, men det var lenge før han drakk for første gang. Dette er historien om en pappa som drakk for mye og en slekt som har vært fulle siden Egil Skallagrimssons tid.
Torsdag 5. september 19:30
Hovedbiblioteket, Storsalen

95139006
Mímir Kristjánsson hadde en lykkelig barndom. Han vokste opp med en pappa som var verdens beste historieforteller, og kan ikke huske å ha vært redd for ham en eneste gang. Når faren til Kristjánsson dør, spør han seg hvordan han kan elske faren sin så mye samtidig som han vet at faren var alkoholiker. Med varme, humor, men også en god dose alvor skriver Kristjánsson om å ha alkoholismen i blodet, og om frykten for sin egen skjebne.

Gisle Selnes intervjuer forfatteren.

Samtale med Mímir Kristjánsson om Pabbi. En familiesaga om drukkenskap

• Torsdag 5. september
  • Hovedbiblioteket, Storsalen

Gisle Selnes intervjuer forfatteren.