av Charlotte Myrbråten sist endret 2024-05-07T14:44:06+02:00
Synes du maten har blitt dyr? Hvorfor tjener bøndene så dårlig, selv om matprisene har skutt i været? Hvem er det som egentlig setter prisen? Og hvor havner pengene? Og hvorfor kan vi ikke bare importere maten fra utlandet?
Onsdag 15. mai 18:00
Hovedbiblioteket, Amalies hage

95139006
Matpolitikken og jordbruksoppgjøret er ikke så enkelt å forstå. Vi ser nyheter om “jordbrukets krav”, “statens tilbud” og vi ser traktorkolonner på vei til byen. Men hva handler egentlig matpolitikken og jordbruksoppgjøret om? Hva betyr det for deg og meg? Hvorfor burde du bry deg? På dette arrangementet kan du få svar.

Folkeopplyser Anders Nordstad kommer for å holde foredraget “Det er maten VÅR, for pokker!” som handler om mat, politikk, makt og penger.
Stiftelsen Lystgården er initiativtaker for arrangementet som er et samarbeid med Vestland Bondelag, Spire Bergen og Bonde- og småbrukarlaget. Ettermiddagen ledes av tidligere Bybonde Mari Beitnes, og det vil selvfølgelig bli mulighet til å stille spørsmål fra salen 🌱
Arrangementet er gratis, og det passer for alle. Ta med naboen!

Sted: Sted: Hovedbiblioteket, Amalies hage
Takk til Vestland og Bergen Bondelag som støtter arrangementet

Inger bønder, ingen mat. Matpolitikk for folk flest

• Onsdag 15. mai
  • Hovedbiblioteket, Amalies hage

Arrangementet er gratis, og det passer for alle. Ta med naboen!

Sted: Sted: Hovedbiblioteket, Amalies hage
Takk til Vestland og Bergen Bondelag som støtter arrangementet