av Benjamin Mekki Widerøe sist endret 2024-09-12T17:16:52+02:00
Kodeklubben på Hovedbiblioteket: Scratch
Torsdag 3. oktober 18:00
Hovedbiblioteket, Bærekraftslaben

Vi er klar for en ny omgang med Kodeklubb på Hovedbiblioteket! Påmeldingen her gjelder for tre torsdager med programmering i Scratch:

Torsdag 19. september kl 18-19.30
Torsdag 26. september kl 18-19.30
Torsdag 3. oktober        kl 18-19.30

Du trenger altså ikke å melde deg på alle gangene. Påmeldingen til 19. september gir ditt barn plass alle tre gangene.

Trykk her for å melde deg på

Hva er Kodeklubben?

Kodeklubben er et tilbud til barn fra 8 år og oppover. Deltakere får en grunnleggende innføring i et programmeringsspråk, men kan også få videre veiledning i språket på et litt høyere nivå. Det deles ut oppgaver som barna kan følge, men det er også lov til å stille med egne prosjekter dersom en ønsker det.

Kan barna stille alene?

Vi oppfordrer alle foresatte til å møte opp sammen med sine barn. Vi har ikke mange veiledere per barn, og det er derfor mye hjelp i at foresatte hjelper barna med å lese oppgaveteksten. I tillegg ser vi også at det er veldig givende for barna å ha foresatte med.

Må vi ta med noe?

Dersom du har en bærbar datamaskin vil vi gjerne at du tar med denne. Vi har Chromebooks barna kan låne, men vi har ikke en datamaskin til hver deltaker. Husk å lade datamaskinen før du kommer. Du vil ikke bli bedt om å laste ned noen programvarer.

Kodeklubben på Hovedbiblioteket: Scratch

• Torsdag 3. oktober