av Charlotte Myrbråten sist endret 2024-02-01T10:24:11+02:00
Kveldens foredrag er dessverre avlyst.
Torsdag 1. februar 18:00
Hovedbiblioteket, Amalies hage

95139006
Forfatter og sportsjournalist Noa Bachner holder foredrag om den moderne fotballen, kultur, kapital og motstanden og trekker paralleller til Norge

Svensk fotball.
En håpløs liga uten penger og stjerner? Eller den siste sjelefylte utposten til en sport på veien mot avgrunnen?

For Noa Bachner er svaret åpenbart: Vi tapte kanskje på banen, men vi utklasset alle i kunsten å skape meningsfylt fotball.
Boken Den siste utposten er historien om hvordan Sverige overlevde den moderne fotballens redsler. Om en folkebevegelse som gjorde motstand. Om medlemsdemokrati og en følelse av autentisitet som resten av verden sørger over å ha mistet.

Avlyst - Klasse, kultur og kapital: Om den moderne fotballen og motstanden med Noa Bachner

Kveldens foredrag er dessverre avlyst.

• Torsdag 1. februar
  • Hovedbiblioteket, Amalies hage