av EON sist endret 2024-06-19T12:05:25+02:00
Med utgangspunkt i Bergen Kvinne­saksforenings historie gjør Kari Hop Skiftesvik oss kjent med en rekke driftige bergenskvinner.
Tirsdag 29. oktober 12:00
Hovedbiblioteket, Auditoriet

Bergen Kvinnesaksforening ble stiftet av samfunns­engasjerte kvinner og menn i 1885. Foreningen startet som en filial av Norsk Kvinnesaksforening. Men det passet bergenserne dårlig å være underlagt hoved­staden. I 1888 ble foreningen etablert som en selvstendig organisasjon. Fortsatt er foreningen livskraftig i byen. Bergen Kvinnesaksforenings historie er en del av kvinnehistorien og en del av Bergen bys historie.

Litterær lunsj: Driftige bergenskvinner ved Kari Hop Skiftesvik

• Tirsdag 29. oktober