av Hanne Sæverås sist endret 2024-07-16T13:13:44+02:00
Velkommen til mandagsfilmen på Hovedbiblioteket. Hver mandag kl. 14:00 og 18:00 kan du se ny god film, klassikere eller kultklassikere i Auditoriet. Dørene åpner et kvarter før filmen begynner.
Mandag 26. august 14:00
Hovedbiblioteket, Auditoriet

Chihiro og heksene er en av verdens mest kjente animasjonsfilmer, og rangerer høyt på «de beste filmene gjennom tidene»-lister. Japanske Studio Ghibli og regissør Hayao Miyazaki er høyt elsket verden rundt for sin detaljerte håndtegnede animasjonsteknikk, fantasifulle fortellinger, og økokritikk. Filmen handler om Chihiro Ogino, som flytter til landet med foreldrene. De kjører seg vill og oppdager en tunell, uvitende om at det er en inngang til åndeverdenen. Chihiro må gjøre alt hun kan for å redde seg selv og foreldrene ut av den mystiske verdenen de har havnet i. Chihiro og heksene er den mest lønnsomme filmen i japansk historie – filmen vant Gullbjørnen i Berlin for beste film, og Oscar for beste animerte film. Filmen vises med lisens fra Filmrommet.

Spilletid: 2t 5min
Chihiro og heksene vises med norsk tekst.
Spirited Away will be screened with Norwegian subtitles.

Obs! Mandagsfilmen er gratis og ingen reservering kreves, men i starten av programmet blir det ofte fullt på kveldstid, og da er det lurt å være tidlig ute for å sikre seg en plass. Dørene åpner et kvarter før filmen starter.

Mandagsfilmen matiné: Chihiro og heksene

• Mandag 26. august
  • Hovedbiblioteket, Auditoriet

Spilletid: 2t 5min
Chihiro og heksene vises med norsk tekst.
Spirited Away will be screened with Norwegian subtitles.