av Hanne Sæverås sist endret 2024-08-01T18:16:14+02:00
Velkommen til mandagsfilmen på Hovedbiblioteket. Hver mandag kl. 14:00 og 18:00 kan du se ny god film, klassikere eller kultklassikere i Auditoriet. Dørene åpner et kvarter før filmen begynner.
Mandag 4. november 14:00
Hovedbiblioteket, Auditoriet

Nobelprisvinner i litteratur Annie Ernaux' liv før suksessene skildres gjennom familiens super-8-filmer fra 1970-tallet. Annie jobber som lærer, men har begynt å bygge den verden som bøkene hennes skal bevege seg i de neste 50 årene. Super 8-årene gjenspeiler søket etter fortidens mysterier og usikkerheten om framtiden som finnes i Ernaux’ romaner. Hun fungerer selv som fortelleren, bak kameraet er mannen hennes, og sønnen deres regisserer denne intime skildringen av en forfatters liv.

Spilletid: 1 t
Fransk tale, norsk tekst

Før filmen blir det innledning av forfatter Sandra Lillebø.

Mandagsfilmen matiné: Super 8-årene med innledning av Sandra Lillebø

• Mandag 4. november
  • Hovedbiblioteket, Auditoriet

Spilletid: 1 t
Fransk tale, norsk tekst

Før filmen blir det innledning av forfatter Sandra Lillebø.