av Arild Ness sist endret 2024-08-27T09:15:22+02:00
Velkommen til ny Krapyl-konsert! Denne lørdagen skal vi få høre noe som heter "Livescore", utviklet av Robin Garen Aaberg.
Lørdag 31. august 14:30
Hovedbiblioteket, Auditoriet
Livescore er en egenutviklet motor for å live-generere noter. Motoren ble første gang skrevet til trio fra Bit20 under Glimt Skape #3, hvor Owen Weaver også medvirket som slagverker på konsert. Noen biter av notene blir generert live, under fremførelsen når musikerene spiller. Notene blir vist på ipad.

Basert på live værdata fra utvalgte byer i verden, og interaktiv input fra publikum, vil notebildet bli forandret, live. Owen og Robin er klar for utfordringen og spiller med.

Konserten finn sted i Auditoriet på Bergen Offentlige Bibliotek og er gratis.

Biblioteksmusikken, også kalt Krapyl, er ein konsertserie som går laurdagar i regi av nyMusikk Bergen. Desse laurdagane kan publikum få oppleva ny musikk, og i tillegg ta med ungane sine. Konsertane er ikkje såkalla barnekonsertar, men produksjonar som blir gjort tilgjengelege for både vaksne og barn, på eit klokkeslett som høver alle aldrar, og som ikkje har for høgt volum.
Musikken blir presentert rå og direkte til store og små krapyl!

NyMusikk Krapyl: Livescore med Robin og Owen

• Lørdag 31. august
  • Hovedbiblioteket, Auditoriet

Konserten finn sted i Auditoriet på Bergen Offentlige Bibliotek og er gratis.

Musikken blir presentert rå og direkte til store og små krapyl!