av Charlotte Myrbråten sist endret 2024-03-18T18:16:57+02:00
  • Ole Paus i ord og toner
  • 2024-04-23T17:00:00+02:00
  • 2024-04-23T19:00:00+02:00
  • Tirsdag 23. april kl. 17.00 inviterer Bergen Viseforum, i samarbeid med Norsk Viseforum, til et musikalsk møte med sanger av Ole Paus. Konserten finner sted i Amalies Hage, Bergen Offentlige Bibliotek. Det blir gratis entré for publikum.
Tirsdag 23. april 17:00
Hovedbiblioteket, Amalies hage

95139006
Konserten byr på en bred bukett sanger signert Ole Paus, som gikk bort i desember 2023. I løpet av en karriere på vel 50 år, skrev Paus seg inn i flere generasjoner nordmenns hjerter. Sanger som ”Mitt lille land”, ”Innerst i sjelen”, ”Når man bli 66”, ”Leieboer” og ”Sofa fra Ikea”, viser noe av spennvidden i Paus sin enorme produksjon.

Fra Norsk Viseforum stiller Per Arne Brunvoll og Roar Ødegård. Fra Bergen Viseforum stiller Ragnhild Ihle, Trygve Nystad, Ingrid Nystad, Øyvind Nicolaysen og Nicolay Leganger. Konserten blir i to avdelinger og vil vare i rundt 2 timer. Artistene på scenen vil avslutte med et fellesnummer, der en av Ole Paus sine kjente sanger vil bli fremført. Her vil publikum bli invitert til å synge med.

Ole Paus i ord og toner

• Tirsdag 23. april