av Hanne Sæverås sist endret 2024-01-29T10:32:17+02:00
Velkommen til en ny arrangementsserie om science-fiction-litteratur på biblioteket.
Onsdag 14. februar 18:00
Hovedbiblioteket, Amalies Hage

Vi starter serien med de store spørsmålene – hvordan kan vi forstå vår egen verden bedre av å lese science-fiction? Hvordan påvirker science-fiction, eller fabelprosa, våre ideer om framtiden? Hva er de viktigste verkene?

For å diskutere dette og mer, har vi invitert Julia Martinčič, debutant og forfatter av den undrende og nytenkende novellesamlingen «Hjertet er en alien», og Rolf Enger, forfatter, undervisningsleder ved Skrivekunstakademiet i Bergen og entusiastisk sci-fi-leser.

Videre i science-fiction og samfunn:

Onsdag 21. februar: Kjønn og feminisme i science-fiction med Ingvil Førland Hellstrand

Onsdag 20. mars: Månedens klassiker: Mørkets venstre hånd av Ursula Le Guin. Hva kan alternative samfunn lære oss om livet på jorden?

Tirsdag 9. april: Gro Dahle om «Tolv lysår» og «Oransjeriet». Hvorfor science-fiction? Gro Dahle om sine nyeste bøker.

Alle arrangementene er gratis, og ingen reservering kreves.

Sci-fi og samfunn: Litteraturen med de store spørsmålene – om science-fiction med Julia Martinčič og Rolf Enger

• Onsdag 14. februar
  • Hovedbiblioteket, Amalies Hage

Videre i science-fiction og samfunn:

Alle arrangementene er gratis, og ingen reservering kreves.