av Charlotte Myrbråten sist endret 2024-08-19T12:09:20+02:00
Digital beredskap er bibliotekets nye serie om demokrati, digitalt besvær og kunstig vett. I høst blir det fem arrangement om tematikken. Arrangør: Bergen Offentlige Bibliotek
Torsdag 22. august 18:00
Hovedbiblioteket, Amalies hage

7 tips for bedre skjermbalanse i hjemmet

Rett etter frykt for trafikkulykker, er barns skjermtid foreldres største bekymring. Hvordan skal foreldre forholde seg til alt som ramler inn i barnas liv via små og store skjermer? Er det ikke barnas skjermbruk foreldre engster seg for, så er det deres egen. Skjerm kan være en stor kilde til bekymring, men også til glede. Magnus Hoem Iversen er medieviter og småbarnsfar. I dette foredraget tar han utgangspunkt i boken sin Skjermtid og eget forskningsfelt og liv. Med grunnlag i hva forskningen vet og ikke vet om effektene av ulike typer skjermbruk, vil boka dempe noen utbredte bekymringer og åpne øynene for nye problemstillinger.
Skjermtid er konkret og løsningsorientert, med praktiske råd til hvordan foreldre kan håndtere barnas digitale liv, fra barna er helt små til de blir tenåringer.

Bio:
Magnus Hoem Iversen (f 1985) er medieviter og forfatter. Han tok doktorgrad i medievitenskap ved Universitetet i Bergen i 2018 og har tidligere skrevet boka «Sosiale medier» sammen med Ida Aalen, en grundig gjennomgang av forskning på effekter ved bruk av sosiale medier, både for voksne og barn.

Demokrati, digitalt besvær og kunstig vett #1: 7 tips for bedre skjermbalanse i hjemmet

7 tips for bedre skjermbalanse i hjemmet

Bio: