av Nettredaktør sist endret 2024-03-04T11:56:18+02:00
Bli med å lær om søppelplasten i havet, hvordan det påvirker dyrene og hva vi kan gjøre med problemet!
Fredag 15. mars 12:00
Landås bibliotek

«Søppelplasten i havet» er skrevet sammen med biolog Geir Wing Gabrielsen og forteller om den flotte dyrene som forveksler mikroplast med fiskeegg, og om mange av de andre dyrene som har store utfordringer fordi menneskene slenger så mye plast i naturen. Heldigvis er plasten som flyter omkring synlig, og vi kan rydde opp.

Kirsti Blom er både skjønnlitterær forfatter for voksne og sakprosaforfatter for barn og ungdom. Hun har gitt ut 26 titler, både romaner, dikt, barnebøker og sakprosabøkene for barn og ungdom, de siste er skrevet sammen med forskere.

For mellomtrinnselever.

Påmelding her.

Bærekraftsmål: 14: Livet i havet
Bevare og bruke havet og de marine ressursene på en måte som fremmer bærekraftig utvikling.

Kompetansemål etter 7. trinn:
- Bruke filosofiske tenkemåter i samtale og undring
- Utforske og beskrive egne og andres perspektiver i etiske dilemmaer knyttet til hverdags- og samfunnsutfordringer
- Reflektere over eksistensielle spørsmål knyttet til menneskets levesett og levekår og klodens framtid
- Utforske og presentere ei global utfordring ved berekraftig utvikling og kva for konsekvensar ho kan ha, og utvikle forslag til korleis ein kan vere med på å motverke utfordringa og korleis samarbeid mellom land kan bidra

Dette arrangementet er en del av Klimafestivalen junior. Se hele programmet her.
Klimafestivalen junior er støttet av Nasjonalbiblioteket.

Forfatterbesøk: Søppelplasten i havet med Kirsti Blom

• Fredag 15. mars
  • Landås bibliotek

For mellomtrinnselever.

Påmelding her.

Bærekraftsmål: 14: Livet i havet

Kompetansemål etter 7. trinn:
- Bruke filosofiske tenkemåter i samtale og undring

Klimafestivalen junior er støttet av Nasjonalbiblioteket.