av EON sist endret 2024-03-05T11:35:27+02:00
Bli med lokalhistoriker Bjørn-Arvid Bagge inn i de mørke sider av gamle dagers Bergen.
Tirsdag 30. april 18:00
Hovedbiblioteket, Auditoriet

Han beveger seg på kryss og tvers gjennom de dystre sider av byens historie fra 1500-tallet og fremover til begynnelsen av 1900-tallet. Bagge kommer inn på tema som gamle dagers barneoppdragelse, forbrytelse og straff, sykdom, lidelse og død. Men han forteller også noe om noen av dem som fortsatte tilværelsen etter døden, som spøkelser.

Bjørn-Arvid Bagge er lokalhistoriker, forfatter, foredragsholder og historieforteller. Han har i en årrekke vært fast lørdagsskribent i BT og en kjent historieforteller på lokal-TV.

Vårt Bergen: De onde, gamle dage ved Bjørn-Arvid Bagge

• Tirsdag 30. april