Kvenfolkets dag 16. mars

Kvart år, den 16. mars, vert Kvenfolket sin dag feira over heile landet. Dagen markerer den første organiseringa av kvenane og etablering av det første lokallaget i Børselv i 1984.

Bilde frå Nasjonalbiblioteket: Melking av reinsdyr / milking reindeer.

Det kvenske folket er eitt av dei opprinnelege folkeslaga på nordkalotten. Det bur kvenar over heile landet, men dei opprinnelege områda for busetting var i Finnmark, Troms og nordlege delar av Nordland.

Det kvenske språket har felles opphav med finsk og samisk, og kvensk vart anerkjend som regions- og minoritetsspråk i Noreg i 2005. Kvensk er eit av dei mest trua språka i Europa. Det er truleg mellom 2.000 - 10.000 kvenske språkbrukarar i Noreg i dag.

Materiale til heimlån
Biblioteket har materiale til heimlån som på ulikt vis fortel om kvensk kultur og historie. Sjå søketreff på "Kvensk" i bibliotekets samling.

Kommunen heisar Kvenflagget
I Bergen kommune vil ein heidre Kvenfolket sin dag ved å heise Kvenflagget, og samstundes auke forståinga av kvensk kultur, språk og identitet.

Kjelder:
Norske kveners forbund