av Charlotte Myrbråten sist endret 2024-09-30T12:47:05+02:00
Hør den pulitzerprisvinnende forfatteren Jonathan Eig samtale med forfatter og journalist Linn Stalsberg om Martin Luther King jr.
Torsdag 17. oktober 18:00
Hovedbiblioteket, Storsalen

95139006

Nobelprisvinneren Martin Luther King jr. er et av det 20. århundres største ikoner. Men hvem var han egentlig, pastoren, borgerrettsaktivisten og ikkevoldsforkjemperen som bare 35 år gammel mottok Nobels fredspris, for så fire år senere å bli skutt og drept?

Forfatteren Jonathan Eig vant tidligere i år Pulitzerprisen for King: Et liv – den første nye biografien om Martin Luther King jr. på flere tiår. I en bok som går bak fasaden og baserer seg på hittil hemmeligstemplede dokumenter, fremstilles King som et feilbarlig menneske, men også som en karismatisk leder, skarp tenker og briljant strateg.

Arrangementet avholdes i samarbeid med Verbum forlag, som også utgir boken King: Et liv.

Gratis inngang.

Forfatterportrett, Jonathan Eig: Doug McGoldrick