av Grimmalkin Hiestand sist endret 2024-09-09T11:04:38+02:00
Tirsdag 10. september viser vi Sajam Slam 2 på e-sportkvelden.
Tirsdag 10. september 16:00
Hovedbiblioteket, UROM, 2. etg

Grimmalkin Hiestand

En relativt ny trend i e-sportverden er å få kjente streamere som ikke spiller esport “profesjonelt” til å delta i store turneringer, hvor de får trene sammen med spillere som spiller spillet profesjonelt. Sajam slam er en del av denne trenden og i helgen spilte de Street fighter 6.

Sajam er en av de mest kjente kommentatorene innenfor fighting games, og har kommentert mange store turneringsfinaler på både Evo og Capcomcup. Han driver med innholdsskaping på siden og har nå også laget Sajam slam som går for tredje gang nå i løpet av ett år. Tidligere i år var det Tekken 8 det gikk i, men nå er det Street fighter 6 sin tur.

På trenersiden, så har vi spillerene: Brian_F, Shine, Diaphone, Automattock, JB og Nephew. Alle spillere som har store utmerkelser innenfor Street fighter sin historie, men kanskje spesielt er Nephew og JB dem som har utmerket seg mest med sine prestasjoner i capcomcup tidligere.

Turneringen består av 6 lag, med 1 trener på hvert lag, og nå som jeg har nerdet over trenerene, så er det på tide å få se streamerene på hvert lag. Hvert lag har 4 streamere på laget sitt:

Team JB:
Cosmonaut Marcus, Esfandtv, Ultima og VGumiho.

Team Automattock:
Allshamnowow, Roychiato, Katlink, Serotina

Team Diaphone:
Boxbox, Phidx, Amour, Sykkuno

Team Shine:
Infernasu, Fumi, Victoria Brightshield, Kanna Yagi

Team Brian_F:
Koefficient, Brawlpro, Eskay, Dokibird

De ørneøyde av dere, som også kjenner igjen Tekken-spillere fra tidligere Sajam slams, vil kjenne igjen at trenerene Brawlbro og Phidx er nå spillere selv.

Det var en morsom og spennende turnering i løpet av helgen og håper du har mulighet til å være med å se turneringen på storskjerm hos oss på tirsdag 10. september 2024.

Se annonseringen av lagene i detalj her på Sajam sin YouTube-kanal.

E-sportkveld på biblioteket: Sajam slam

Tirsdag 10. september viser vi Sajam Slam 2 på e-sportkvelden.

Team JB:
Cosmonaut Marcus, Esfandtv, Ultima og VGumiho.

Team Automattock:
Allshamnowow, Roychiato, Katlink, Serotina

Team Diaphone:
Boxbox, Phidx, Amour, Sykkuno

Team Shine:
Infernasu, Fumi, Victoria Brightshield, Kanna Yagi

Team Brian_F:
Koefficient, Brawlpro, Eskay, Dokibird

Se annonseringen av lagene i detalj her på Sajam sin YouTube-kanal.