av admin sist endret 2024-09-27T15:15:58+02:00
Tirsdag 3. desember 18:00
Laksevåg bibliotek
Farmors og farfars krig av Nicholas H. Møllerhaug utkom tidligere i år til svært gode anmeldelser. Fra en enkel, men så avgjørende hendelse, som at farfar faller sammen i gangen - spinnes historien om en mann, et ekteskap, et fellesskap og en krig frem. Balansen mellom det familiære og den store verden vugges frem og tilbake. Hva er egentlig en krigsseiler, hva var deres oppdrag og hvilke konsekvenser fikk det for krigsseilernes og deres familiemedlemmers liv? Bli med inn i samtalen med forfatter Nicholas H. Møllerhaug når vi skal prøve å lete frem svar på disse spørsmålene. Dette blir både en tidsreise og et litterært dykk.

Nicholas H. Møllerhaug er forfatter og musiker. Farmors og farfars krig er hans andre sakprosabok som tematiserer 2. verdenskrig.
Velkommen til forfattersamtale om en velskrevet og spennende bok!

Laksevåg bibliotek har fått støtte fra Fritt Ord å tematisere andre verdenskrig gjennom en rekke arrangementer høst/vinter 2024.

Farmor og farfars krig med Nicholas H. Møllerhaug

• Tirsdag 3. desember