av Charlotte Myrbråten sist endret 2024-09-23T10:13:32+02:00
Torsdag 24. oktober kl. 18 holder Hilmar Mjelde foredrag om presidentvalget i USA i Amalies Hage.
Torsdag 24. oktober 18:00
Hovedbiblioteket, Amalies hage

95139006

Mjelde er professor med USA som spesialfelt og ekspertkommentator i norsk media. Foredraget tar for seg situasjonen i det amerikanske presidentvalget, sett i lys av valgkampens mange dramatiske hendelser. Hvem ligger best an til å vinne, og hvor mye kan vi vite om utfallet? Kan det bli politisk bråk og vold etter valget?

Foredraget vil bli innledet med et historisk overblikk av Trond Espen Teigen Bjoland, stipendiat i amerikansk historie ved Universitetet i Bergen. Trond Espen har de siste årene jobbet med et prosjekt innen amerikansk historie knyttet til migrasjon, identitet og kulturmøter.

Foredrag om presidentvalget i USA

• Torsdag 24. oktober