av Hanne Sæverås sist endret 2024-02-29T16:01:53+02:00
Internasjonal kvinneliga for fred og frihet presenterer gratis visning av dokumentaren "Disturbing the Peace".
Torsdag 29. februar 18:00
Hovedbiblioteket, Auditoriet

Disturbing The Peace følger tidligere fiendtlige soldater - israelske soldater fra eliteenheter og palestinske motstandskjempere som har gått sammen for å utfordre status quo og si "nok er nok." Filmen avslører deres transformasjonsreiser fra soldater forpliktet til væpnet kamp mot ikke-voldelige fredsaktivister, som førte til opprettelsen av "Combatants for Peace".

Fredsfilmer med IKFF: Disturbing the Peace

• Torsdag 29. februar