av Ingrid Stensnes sist endret 2024-03-07T14:09:41+02:00
Her blir det mulig å få prøve diverse utstyr, se hva andre har gjort og høre to foredrag med supernerden Eirik Solheim. Og ikke minst henge med andre nerder - vær velkommen!
Lørdag 9. mars 14:30
Hovedbiblioteket

Ingrid Stensnes

Klokken 14:30 - AI og Bærekraft, foredrag v/Eirik Solheim i Storsalen
Klokken 16:00 - Nerdenes hevn – en reise i mine nerdeprosjekter v/Eirik Solheim i Auditoriet
Klokken 17:00 - 20:00 - Miniverksteder og utstilling (VR, 3D-print, laserkutter, Microbit m.m.) i underetasjen

AI og Bærekraft, foredrag v/Eirik Solheim
Er AI bare en energikrevende og lite miljøvennlig teknologi, eller kan AI også hjelpe oss til å bli mer bærekraftige? Og hvordan vil AI påvirke mediebildet, demokratiet og arbeidsmarkedet? Eirik Solheim gir et overblikk over teknologien og ser på den siste utviklingen.

Nerdenes hevn – en reise i mine nerdeprosjekter v/Eirik Solheim
Bli med på en rundtur gjennom sjefsnerden Eirik Solheims fantastiske, mindre fantastiske og til tider helt idiotiske prosjekt. Ved hjelp av 3D-printing, lodding, programmering, kreativitet og store mengder tålmodighet har han gjort alt fra å sette sammen sin egen elsykkel til å bygge droner og bygge det ham selv kaller et smart hjem.

Miniverksteder og utstilling
Vi viser frem utstyret vi har i Bærekraftslaben sitt makerspace:
Microbit
Laserkutter
3D-printere
Vinylkutter
Podkaststudio
Quest3 VR- briller v/HVL Læringslab

Utstilling av diverse teknologi/nerdeprosjekter.
Har du lyst til å stille ut noe? Send mail til ingrid.stensnes@bergen.kommune.no

Nerdekveld - foredrag, minikurs og utstillinger

• Lørdag 9. mars
  • Hovedbiblioteket

Klokken 14:30 - AI og Bærekraft, foredrag v/Eirik Solheim i Storsalen

AI og Bærekraft, foredrag v/Eirik Solheim

Nerdenes hevn – en reise i mine nerdeprosjekter v/Eirik Solheim

Miniverksteder og utstilling
Vi viser frem utstyret vi har i Bærekraftslaben sitt makerspace:
Microbit
Laserkutter
3D-printere
Vinylkutter
Podkaststudio
Quest3 VR- briller v/HVL Læringslab

Utstilling av diverse teknologi/nerdeprosjekter.