av Charlotte Myrbråten sist endret 2024-02-20T09:45:52+02:00
Jenter fra Lynghaug skole vil lese egne tekster og lese tekster fra jenter i Bukavu, Kongo.
Torsdag 14. mars 18:00
Hovedbiblioteket, Vårt Vestland

95139006

Medlemmer i URAFIKI, Anne Wergeland og Aslaug Moi Frøysnes er nettopp kommet hjem fra et opphold i Bukavu. De vil formidle inntrykk og opplevelser fra Urafikis samarbeid om bygging av skoler og bruk av hygienerom, «Jenterommet».

Helsesykepleier Anne Marie Ulvolden vil ha en samtale med elevene fra Lyngbø og de to hjemkomne fra Kongo, om «Helseutfordringer for unge jenter».

Møteledelse v/Anne Sofie Thue og Else Lerche Raadal, Bkf/URAFIKI

Arrangør: Bergen Kvinnesaksforening i samarbeid med URAFIKI