av Charlotte Myrbråten sist endret 2024-09-04T15:02:53+02:00
Hva kan teknologibransjen, havnæringen og andre bransjer i Bergen lære av byggebransjen når det kommer til sirkularitet og sosial bærekraft?
Fredag 20. september 09:00
Hovedbiblioteket, Storsalen

95139006
I FutureBuilt har byggebransjen og kommunen gått fra ord til handling og laget en fungerende sirkulær verdikjede.

Gamle bygg demonteres, og alt fra svære betongelementer til bitte små skruer samles inn, merkes og tas i bruk i nye bygg.

Samtidig er utbyggerne forplikt til å bidra til økt sosial bærekraft i og rundt sine nybygg.

På kort tid har FutureBuilt snudd OPPned på en traust, risikoavers byggebransje, som når går i teten for å virkeliggjøre fremtidens bærekraftige samfunn.

Hvordan får de det til? Og hva skal til for å snu OPPned på din bransje?

Fremtenkt og Bergen kommune inviterer til samtale under Innovasjonsuken OPP fredag 20. september fra 09-10 på Bergen Offentlige Bibliotek.

Lær av FutureBuilt og snu OPPned på din bransje

• Fredag 20. september
  • Hovedbiblioteket, Storsalen

Hvordan får de det til? Og hva skal til for å snu OPPned på din bransje?