av Robin Van de Walle sist endret 2024-08-27T14:40:21+02:00
Sandra Lillebø og John Erik Riley snakker om det som skjer bak skjermene ved en bokutgivelse.
Torsdag 17. oktober 18:00
Hovedbiblioteket, Amalies hage

Hva gjør en forlagsredaktør egentlig? Hvordan er samarbeidet mellom redaktør og forfatter? Hvor mye tjener man på en bok, og hvor mye av salgsprisen går til forlaget? Er fordelingen ærlig? Hvilke juridiske ansvar har forlegger og forfatter når boka skaper skandale? Hva er bokloven, og hvorfor er den viktig?

Disse og andre spørsmål kommer vi til å ta opp i denne samtalen om forleggeri, bokbransje, og de skjulte prosessene som fører til utgivelsen av en bok.

John Erik Riley er forlegger, forfatter og fotograf. Han arbeider som sjefredaktør for norsk skjønnlitteratur i Cappelen Damm. Siste bok: Det jeg var (2020).

Sandra Lillebø er forfatter og journalist. Hun har gitt ut både romaner og dikt, alle på Forlaget Oktober. Siste bok: En fransk familie (2023).

Samtalen blir ledet av Robin Van de Walle, formidler på biblioteket og forfatter. Siste bok: Han, solo (2022).

Arrangementet er del av serien "Bøkenes kretsløp", og er støttet av Fritt Ord.

Fra manus til bok: en samtale om redaktører, forlag og skriving

• Torsdag 17. oktober
  • Hovedbiblioteket, Amalies hage

Arrangementet er del av serien "Bøkenes kretsløp", og er støttet av Fritt Ord.