av EON sist endret 2024-03-14T20:30:03+02:00
Årsmøtet i Bergen Historiske Forening innledes med et åpent foredrag ved fotograf Morten Heiselberg.
Onsdag 15. mai 18:00
Hovedbiblioteket, Auditoriet

Amatørfotografen Lauritz Bekker Larsen fotograferte aktivt fra1895 til ut på 1920-tallet. Bildene har vært hyppig brukt i publikasjoner, men hvem var Lauritz og hva motiverte ham til å fotografere? Gjennom hans rikholdige fotosamling følger vi ham og hans nære familie tett gjennom disse årene, sett fra en fotografs og arkivars perspektiv.

Lauritz Bekker Larsen: Mannen, familien og fotografiene. Foredrag ved Morten Heiselberg

• Onsdag 15. mai
  • Hovedbiblioteket, Auditoriet