av Hanne Sæverås sist endret 2024-09-04T12:46:26+02:00
Velkommen til ny klassikerhøst! Månedens klassiker i september er Jane Eyre av Charlotte Brontë, og vi inviterer til et dypdykk i boken med Marie Nedregotten Sørbø fra Høgskulen i Volda og Erika Kvistad fra Universitetet i Sørøst-Norge.
Onsdag 18. september 18:00
Hovedbiblioteket, Amalies Hage

Jane Eyre har blitt lest og elsket i generasjoner. Unge Jane Eyre og stormfulle Mr. Rochester er ett av litteraturens mest kjente par - men hvordan leser vi historien om dem i dag? Hva er det som gjør fortellerstemmen så appellerende? Og hva avslører den gale kvinnen på loftet om feminismens spøkelser?

Marie Nedregotten Sørbø og Erika Kvistad diskuterer boken i samtale med Hanne Rømsing Sæverås, formidler på biblioteket.

Månedens klassiker: Jane Eyre av Charlotte Brontë – feminismens spøkelser

• Onsdag 18. september