av Camilla Grindheim Larsen sist endret 2024-08-21T10:33:30+02:00
Velkommen tilbake til Biblioteksmusikken og høstens første Krapyl-konsert!
Lørdag 24. august 14:30
Hovedbiblioteket, Auditoriet

Først ut er Maren Ohm Ballestad (f. 1998), en ung fiolinist fra Bergen. Hun avsluttet nylig sine masterstudier i utøvende fiolin med professor Elise Båtnes som hovedlærer. I løpet av masterstudiet har hun oppholdt seg et år ved Universitet der Künste i Berlin og vikariert et halvt år i Bergen filharmoniske orkester. Maren er spesielt glad i kammermusikk og deltar jevnlig på festivaler, både i Norge og i Europa. Som frilanser koser hun seg i dag med å være vikar i både Oslo-filharmonien, KORK, Stavanger symfoniorkester og særlig godt liker hun seg i Bergen filharmoniske orkester. I tillegg har hun egne konserter og prosjekter på små og store arenaer i Norge. Som del av sitt masterprosjekt «Different Entries» fordypet hun seg i to samtidsverk for solofiolin, «Give Alice Different Entries» (2010) av Synne Skouen og "Fiddle Dance Suite" (2019) av Wynton Marsalis. Disse verkene skal hun fremføre på Krapyl 24. august.

Konserten finn sted i Auditoriet på Bergen Offentlige Bibliotek og er gratis.

Biblioteksmusikken, også kalt Krapyl, er ein konsertserie som går laurdagar i regi av nyMusikk Bergen. Desse laurdagane kan publikum få oppleva ny musikk, og i tillegg ta med ungane sine. Konsertane er ikkje såkalla barnekonsertar, men produksjonar som blir gjort tilgjengelege for både vaksne og barn, på eit klokkeslett som høver alle aldrar, og som ikkje har for høgt volum.

Musikken blir presentert rå og direkte til store og små krapyl!

nyMusikk Krapyl: Alices fantasier med Maren Ohm Ballestad

Velkommen tilbake til Biblioteksmusikken og høstens første Krapyl-konsert!

• Lørdag 24. august
  • Hovedbiblioteket, Auditoriet

Konserten finn sted i Auditoriet på Bergen Offentlige Bibliotek og er gratis.

Musikken blir presentert rå og direkte til store og små krapyl!