av Arild Ness sist endret 2024-03-01T11:37:21+02:00
  • NyMusikk Krapyl: Biblioteksmusikken presenterer Sori Trio
  • 2024-04-06T14:30:00+02:00
  • 2024-04-06T15:00:00+02:00
  • Sori Trio er et ensemble bestående av musikerne SooHyun April Jang (fiolin), Hertha Dahlgren (klarinett) og Marie Heddan Kortner (piano). De tre musikerne møtte hverandre som studenter på Griegakademiet i Bergen, og etter flere felles prosjekter ble Sori Trio stiftet i 2022.
Lørdag 6. april 14:30
Hovedbiblioteket, Auditoriet
Trioen består av medlemmer fra tre forskjellige land, Norge, Sverige, og Sør-Korea, og har også ulik musikalsk bakgrunn. SooHyun April Jang har blant annet en master i jazz/improvisatorisk musikk, mens Hertha Dahlgren og Marie Heddan Kortner har sitt fokus innenfor klassisk musikk. ‘Sori’ betyr ‘lyd’ på koreansk. Med andre ord, harmonien de skaper sammen har som mål å skape én vakker klang.

På denne konserten har Sori Trio urfremføring av «Thinking at Once», en ny kompisisjon av den unge, norske komponisten Bendik Savstad. Deretter spilles «Suite for fiolin, klarinett og piano», et verk sammensatt av fire korte, muntre og mangfoldige satser skrevet av den franske komponisten Darius Milhaud. Et morsomt og sprudlende verk som kanskje spesielt appellerer til den yngre delen av publikum.

Konserten finner sted i Auditoriet på Bergen Offentlige Bibliotek og er gratis.

Biblioteksmusikken er ein Krapyl-konsertserie som går laurdagar i regi av nyMusikk Bergen. Desse laurdagane kan publikum få oppleva ny musikk, og i tillegg ta med ungane sine. Konsertane er ikkje såkalla barnekonsertar, men produksjonar som blir gjort tilgjengelege for både vaksne og barn, på eit klokkeslett som høver alle aldrar, og som ikkje har for høgt volum.
Musikken blir presentert rå og direkte til store og små krapyl!

NyMusikk Krapyl: Biblioteksmusikken presenterer Sori Trio

• Lørdag 6. april
  • Hovedbiblioteket, Auditoriet

Konserten finner sted i Auditoriet på Bergen Offentlige Bibliotek og er gratis.

Musikken blir presentert rå og direkte til store og små krapyl!