av Arild Ness sist endret 2024-01-06T14:39:43+02:00
På denne versjonen av Krapyl presenterer sanger og komponist Emily Adomah prosjektet Me, myself and Emily for første gang.
Lørdag 20. januar 14:30
Hovedbiblioteket, Auditoriet

I dette prosjektet har Adomah komponert musikk basert på diktene av hennes navnesøster, den amerikanske poeten Emily Dickinson. Dickinsons diktning er ofte vittig og direkte, samtidig som at lyrikkens dypere mening også kan virke flyktig og til tider meget alvorlig. Musikken tar utgangspunkt i temaene Dickinson tar opp, slik som naturens mangfold og evige tilstedeværelse, kjærligheten og det åndelige. Sammen med Emily Adomah på stemme, klaver og elektronikk, bidrar også klarinettist Inga Beate Bøe.

Medvirkende:
Emily Adomah – stemme, klaver og elektronikk
Inga Beate Bøe – klarinett

Foto: Silje Lindvær Hammersborg

Konserten finner sted i Auditoriet på Bergen Offentlige Bibliotek og er gratis.

Biblioteksmusikken er ein Krapyl-konsertserie som går laurdagar i regi av nyMusikk Bergen. Desse laurdagane kan publikum få oppleva ny musikk, og i tillegg ta med ungane sine. Konsertane er ikkje såkalla barnekonsertar, men produksjonar som blir gjort tilgjengelege for både vaksne og barn, på eit klokkeslett som høver alle aldrar, og som ikkje har for høgt volum.
Musikken blir presentert rå og direkte til store og små krapyl!

Motto: Bøker, boller og Biblioteksmusikken!

nyMusikk Krapyl: Biblioteksmussikken presenterer Me, myself and Emily

• Lørdag 20. januar
  • Hovedbiblioteket, Auditoriet

Medvirkende:
Emily Adomah – stemme, klaver og elektronikk
Inga Beate Bøe – klarinett

Foto: Silje Lindvær Hammersborg

Konserten finner sted i Auditoriet på Bergen Offentlige Bibliotek og er gratis.

Musikken blir presentert rå og direkte til store og små krapyl!

Motto: Bøker, boller og Biblioteksmusikken!