av Arild Ness sist endret 2024-01-05T15:58:07+02:00
Velkommen til konsert med Tijs Ham og Cracklebox - et elektronisk musikkinstrument som spilles ved å berøre de seks metallbladene på forsiden med huden.
Lørdag 13. januar 14:30
Hovedbiblioteket, Auditoriet

Denne berøringen fullfører den elektriske kretsen på innsiden av instrumentet, og et bredt spekter av knitrende og pipelyder oppstår. Interaktiviteten til dette lekne og sære batteridrevne instrumentet byr på mye moro gjennom samhandling!

Tijs Ham (1981) er en lydkunstner fra Nederland bosatt i Bergen. Han jobbet flere år på STEIM i Amsterdam, hvor han ble godt kjent med The Cracklebox. Tijs har fått en Ph.D. i kunstnerlig utviklingsarbeid, med fokus på elektronisk musikk og kaotiske prosesser. Han gir ut musikk som Tapage og er en del av bandet The Void.

Om nyMusikk Krapyl-serien
Konserten finner sted i Auditoriet på Bergen Offentlige Bibliotek og er gratis.

Biblioteksmusikken er ein Krapyl-konsertserie som går laurdagar i regi av nyMusikk Bergen. Desse laurdagane kan publikum få oppleva ny musikk, og i tillegg ta med ungane sine. Konsertane er ikkje såkalla barnekonsertar, men produksjonar som blir gjort tilgjengelege for både vaksne og barn, på eit klokkeslett som høver alle aldrar, og som ikkje har for høgt volum.

Musikken blir presentert rå og direkte til store og små krapyl!
Motto: Bøker, boller og Biblioteksmusikken!

Arrangementet på Facebook

nyMusikk Krapyl: Biblioteksmussikken presenterer Tijs Ham og Craclkebox

• Lørdag 13. januar
  • Hovedbiblioteket, Auditoriet

Om nyMusikk Krapyl-serien
Konserten finner sted i Auditoriet på Bergen Offentlige Bibliotek og er gratis.

Musikken blir presentert rå og direkte til store og små krapyl!
Motto: Bøker, boller og Biblioteksmusikken!

Arrangementet på Facebook