av Arild Ness sist endret 2024-04-04T09:27:04+02:00
Biblioteksmusikken er en Krapyl-konsertserie som går lørdagar i regi av nyMusikk Bergen. På lørdagene kan publikum få oppleve ny musikk, og i tillegg ta med barna sine.
Lørdag 13. april 14:30
Hovedbiblioteket, Auditoriet

Rørkvintetten ‘7flis’ består av 5 medlemmer:
Valentin Sweeney (obo)
Jonas Berg Blomseth (saxofon)
Ruben Sola Flagstad (fagott)
Isak Stenersen (Tuba) (Vikar for bassklarinett)
Adrià Torres Amorós (klarinett)

Besetningen består bare av treblås-instrumenter, og skaper dermed en helt unik klang. Ensemblet har fremført på diverse konserter og prosjekter rundt om i Bergen, og gleder seg til å spille konsert på biblioteket i april!

Alle medlemmene har en klassisk utdanning fra Griegakademiet i Bergen, og ensemblet har hovedfokus på klassisk og moderne musikk.
Vår faste bassklarinettist, Błażej Wasiak, er dessverre bortreist under konserten. Derfor har vi fått hjelp av Isak Stenersen til å dekke bass-leiet på tuba! Vår faste oboist Vilde Linnea Schøyen Lervik kunne heller ikke spille på denne konserten, derfor har vi fått med Valentin Sweeney som vikar!

Komponist: Jonas Berg Blomseth.
Kunstnere: Yifeng Zheng & Anders Hagen

Sommer 21:
Stykket ‘sommer 21’ viser frem ulike tanker og følelser vi knytter til sommeren. Med vakre og varme melodier, hurtige og morsomme temaer, og melankolske og tankefulle strofer ønsker vi å ta lytteren med til varme sommerkvelder, bading og is.

Emotions in Humans and Animals:
Stykket utforsker et bredt spekter av følelser, og demonstrerer hvordan både mennesker og dyr opplever disse følelsene. Ofte kan man føle at følelser er svært individuelle, og man kan føle seg ensom i tankene sine. Men er følelser faktisk svært universelle; selv om vi opplever dem på ulike måter, deler vi alle det å føle.

Stykket består av fire satser, hver med sin egen unike følelse og et tilknyttet dyr. Det vil bli spilt av dyrelyder gjennom satsene, som viser til følelsen musikken representerer. Det vil også bli vist visuell kunst i form av film og bilder til musikken.

Konserten finner sted i Auditoriet på Bergen Offentlige Bibliotek og er gratis.

Om Biblioteksmusikken
Biblioteksmusikken er ein Krapyl-konsertserie som går laurdagar i regi av nyMusikk Bergen. Desse laurdagane kan publikum få oppleva ny musikk, og i tillegg ta med ungane sine. Konsertane er ikkje såkalla barnekonsertar, men produksjonar som blir gjort tilgjengelege for både vaksne og barn, på eit klokkeslett som høver alle aldrar, og som ikkje har for høgt volum.
Musikken blir presentert rå og direkte til store og små krapyl!

nyMusikk Krapyl: Følelser i mennesker og dyr

• Lørdag 13. april
  • Hovedbiblioteket, Auditoriet

Rørkvintetten ‘7flis’ består av 5 medlemmer:
Valentin Sweeney (obo)
Jonas Berg Blomseth (saxofon)
Ruben Sola Flagstad (fagott)
Isak Stenersen (Tuba) (Vikar for bassklarinett)
Adrià Torres Amorós (klarinett)

Komponist: Jonas Berg Blomseth.
Kunstnere: Yifeng Zheng & Anders Hagen

Sommer 21:

Emotions in Humans and Animals:

Konserten finner sted i Auditoriet på Bergen Offentlige Bibliotek og er gratis.

Om Biblioteksmusikken
Musikken blir presentert rå og direkte til store og små krapyl!