av Hanne Sæverås sist endret 2024-01-29T10:33:09+02:00
Velkommen til en ny arrangementsserie om science-fiction-litteratur på biblioteket.
Tirsdag 9. april 18:00
Hovedbiblioteket, Amalies Hage

Gro Dahle er en kjent og kjær forfatter i Norge, og både leser og skriver det hun selv kaller fremtidsfabler. Hvorfor skrive science-fiction? Vi diskuterer sjangeren med utgangspunkt i Gro Dahles nyeste fremtidsfabler, «Tolv lysår» og «Oransjeriet».

Andre arrangement i serien sci-fi og samfunn:

Onsdag 14. februar: Litteraturen med de store spørsmålene

Onsdag 21. februar: Kjønn og feminisme i science-fiction med Ingvil Førland Hellstrand.

Onsdag 20. mars: Månedens klassiker: Mørkets venstre hånd av Ursula Le Guin. Hva kan alternative samfunn lære oss om livet på jorden?

Sci-fi og samfunn: forfattersamtale med Gro Dahle om «Tolv lysår» og «Oransjeriet»

• Tirsdag 9. april
  • Hovedbiblioteket, Amalies Hage

Andre arrangement i serien sci-fi og samfunn:

Onsdag 14. februar: Litteraturen med de store spørsmålene