av EON sist endret 2024-05-23T12:38:51+02:00
Mons Kvamme tar oss med på en imaginær luftetur langs Nordnesryggen.
Tirsdag 24. september 18:00
Hovedbiblioteket, Auditoriet

Kvamme vil ta for seg løst og fast fra halvøens historie. Hvordan ble en by i Sverige til et stedsnavn i Bergen? Hvor lå Dragefjeldet? Hvem var Nordnestrikkens beste venn? Innslag om byens rikholdige kloster-, skole- og forsvarshistorie er uunngåelig langs denne ruten, som ender med død og fordervelse.

Mons Kvamme er botaniker og lokalhistoriker. Han vokste opp i et gammelt trehus på Nordnes og har aldri klart å komme seg derfra.

I samarbeid med Bergens Historiske Forening.

Vårt Bergen: Fra Kalmar til Katten – en vandring langs Nordnesryggen med Mons Kvamme

Mons Kvamme tar oss med på en imaginær luftetur langs Nordnesryggen.

• Tirsdag 24. september
  • Hovedbiblioteket, Auditoriet

I samarbeid med Bergens Historiske Forening.