av EON sist endret 2024-05-23T12:38:54+02:00
  • Vårt Bergen: Det nyttige Selskab – 250 år og fortsatt aktuell til glede for byen. Ved Erik Næsgaard.
  • 2024-10-29T18:00:00+01:00
  • 2024-10-29T19:00:00+01:00
  • Med sine 250 år er Det Nyttige Selskab en av de eldste institusjoner i Bergen, opprinnelig stiftet som et landhusholdningsselskap. Selskabet tok senere initiativ til blant annet byens første tegneskole, Bergens Sparebank og det første dampskipsselskap i Norge. Etter hvert som samfunnet endret seg og det offentlige påtok seg stadig flere allmennyttige prosjekter, har Selskabet konsentrert sin virksomhet til å arbeide for byens forskjønnelse og kulturelle tiltak i Bergen by.
Tirsdag 29. oktober 18:00
Hovedbiblioteket, Auditoriet

Erik Næsgaard holder foredrag, har byvandringer og skriver om lokalhistoriske tema.

I samarbeid med Bergens Historiske Forening.

• Tirsdag 29. oktober
  • Hovedbiblioteket, Auditoriet

I samarbeid med Bergens Historiske Forening.