av EON sist endret 2024-06-05T09:21:47+02:00
Da store deler av Bergen brant i 1916 forsvant gater, smau og kvartaler, og flere tusen mistet hjemmene sine. Hvordan var egentlig byen som brant?
Tirsdag 26. november 18:00
Hovedbiblioteket, Auditoriet

Hvordan så det ut i de mange smauene og hvem bodde der? Og hvordan skiller den nye byen seg fra den gamle? Bli med på en vandring i byen som forsvant en januarnatt i 1916.  Ingfrid Bækken er kunsthistoriker. Hun arbeider som rådgiver ved avdeling for formidling og publikumstjenester hos Bergen byarkiv.

I samarbeid med Bergens Historiske Forening.

Vårt Bergen: Byen som ble borte – Bergen før 1916. Ved Ingfrid Bækken.

• Tirsdag 26. november
  • Hovedbiblioteket, Auditoriet

I samarbeid med Bergens Historiske Forening.