av Lene Olszeth sist endret 2024-09-09T14:18:51+02:00
Ny-Krohnborg fellesbibliotek besøker nabolaget! På en helt vanlig tirsdag i november møtes vi til litterær vandring fra butikk til butikk i Solheimsviken, med forfatter Helene Hovden Hareide.
Tirsdag 26. november 17:00
Ny-Krohnborg fellesbibliotek
Mellom butikkreolene på Kiwi, Coop og Rema finnes det en hverdag de fleste av oss kan kjenne seg igjen i. Med Toro tomatsuppe, en pose kaffe (for det var tomt i morges), makrell i tomat og ferskt brød i hyllene. Denne hverdagspulsen har Hareide skrevet bok om. I diktsamlingen “Butikksongar” møter vi tre stemmer som forteller historier om matvarer, mennesker og liv i bevegelse.
Forlaget skriver: Diktene er lett tilgjengelige, slik varene i hyllene også er. Men pirk litt i overflaten og spør deg selv: når lyttet du sist til musikken i butikken?

Velkommen til vandring mellom nærbutikkene, for å lytte og oppleve. Forfatteren leser fra diktsamlingen, mens publikum er omgitt av frukt og grønnsaker og frysedisker. Hva skal du ha til middag i dag?

Arrangementet er gratis, åpent for alle, og krever ingen påmelding. Oppmøte ved fellesbiblioteket kl. 17:00

Butikksongar med Helene Hovden Hareide